Missa inget! Ange din e-postadress så håller vi dig uppdaterad.

Vill du inte ha fler nyheter och bloginlägg kan du alltid avprenumerera med ett knappklick

vi summerar STHLM TECH FEST 2017

Så var den avslutad, en av Stockholm och Sveriges höjdpunkter för många av oss entreprenörer, tech-nördar, kodapor och vi som är allmänt intresserade av innovation, disruption, teknologi, gratispennor och startupvärlden generellt.

Evenemanget gick av stapeln på Waterfront i år igen. Mycket var sig likt från föregående år.  All cred till arrangörerna, med Tyler Crowley i spetsen, för två bra dagar fyllda med grymma föreläsningar, middagar och möten med intressanta människor. Dock var schemat svårt att tyda och att registrera sig till events man betalat för varken förväntar man sig eller hinner med. Där hoppas vi att de tänker till inför kommande år.

För vår egen del var det ett TechFest i de individuella mötenas tecken. Våra dagar tillbringades med flera investerarmöten och träffar med potentiella partners och underleverantörer. Med tanke på hur många duktiga personer vi träffat under dessa tre dagar märks det verkligen att Stockholm som stad och community nått helt nya höjder jämfört med för bara ett par år sedan. Vi insåg också tidigt att många av våra framtida kunder är på plats på just såna här events och den feedback och de kommentarer vi fått under dessa dagar har verkligen varit ovärderliga.


För att vara ett startup har vi kommit långt i vår produkt. Vi gick live i maj i år och har sålt på bra sedan dess. Men vi märker dagligen att vi kan förbättra våra flöden och göra tjänsten ännu bättre för våra användare och kunder. Vi kommer aldrig nöja oss och vi strävar alltid efter att bli bättre. Något vi fått bekräftat ytterligare under evenemanget är att vår målgrupp är smarta och medvetna personer, ofta något yngre, som ifrågasätter status quo. De gillar data och förstår betydelsen av målgruppsinriktad marknadsföring.

Vi uppfyller dessa mål och vår gemensamma tro att det personliga mötet, såväl med oss i teamet såväl som våra samarbetspartners är så oerhört viktigt i början. Dessutom har vår övertygelse stärkts att det är mäklaren och inte mäklarbolaget som spelar roll när man väljer vem man vill sälja sin bostad med.

Vi kommer alltid lära oss, och få saker bekräftade, av våra kunder, underleverantörer och partners (eller mässdeltagare i detta fall) på vägen framåt i vårt bolag. Det är också de lärdomarna och insikterna som gör vårt jobb så kul och driver oss att jobba hårdare och fortsätta utveckla denna bransch till något som alla i ekosystemet tjänar på. En bransch som är mer mogen att ta sig an framtiden på ett bättre sätt. En bransch för nästa generation helt enkelt.

Med de orden tackar vi för detta år och ser fram emot nästa års Techfest.

/Teamet på Nestidy